29 Mayıs 2014 Perşembe

Hoşgeldin Rüzgar!

Evet, sonunda geldi Rüzgar! 3 kişilik minik ailemizi 4 kişilik tipik çekirdek aile yaptı güzel oğlum. Macerasız, sıkıntısız, yumuşacık bir doğum ve doğum sonrası süreci geçirdim. Hadi yaşadığımız bu güzellikleri buraya da not edeyim!

Doktorumla birlikte doğum için 10 Mayıs 2014 tarihini belirledik; zira 38+0'daki NST'de sancılar ve bebek hareketleri bizim minik yavrunun çok da fazla beklemeyeceğini söylüyordu. Çınar malum ters geldiği için sezaryen ile dünyaya gelmişti. Rüzgar'ın başı doğum kanalında olmasına rağmen, %1'lik riski almadım ve sezaryene karar verdik... ve 10 Mayıs geldi çattı!

Bir gece önce  (tipik Cuma gecesi olarak) Çınar anneannesinde kaldı. Biz sabah kalktık, ben yine süslendim püslendim iki numara oğlum için, ve hastanenin yolunu tuttuk.

38+2 :)


Doğumu Acıbadem Ankara Hastanesi'nde yaptım. Hastane hastane değil, bildiğiniz otel. Keşke, dedim, Çınar'da da bu lüks olsaydı elimizin altında. Odamıza yerleştik, anestezi için tetkikler yapıldı, anestezist ile görüşüldü ve saat 10 civarı beni ameliyata aldılar. 

Kekdekor, Sabunopia ve Zececookie'den ikramlarımız

Acıbadem Hastanesi'nin ikramı lohusa şerbeti ve kızkardeşlerimin güzel kek buketi

ve doğuma giden ben!...

Ameliyatta herşey baştan aşağı pürüzsüzdü. Epidural takılırken anestezist Bahattin Hoca'nın muhteşem elleri sayesinde hiçbir şey hissetmedim. Bana sürekli moral verip ne kadar harika bir hamile olduğumu söyleyen süper bir ekip vardı ortada. Tevfik Hoca'm da o tatlı diliyle doğum sırasında hem beni hem de ekibi rahatlattı. Böyle mutlu, şen şakrak bir ameliyat ortamı vardı kısacası.


Ve saat 10:44'ü gösterirken Rüzgar'ın karnımdan çıkarıldığını hissettim ve o güzel sesini ilk defa duydum! İKinci doğum bile olsa, o anın mucizevi tarafı hiç eksilmiyor. Görene kadar deli oluyorsun, o kokuyu almadan rahatlayamıyorsun. Ve ilk buluşmada içine çektiğin yavrunun kokusu... ömre bedel! O vuslat anının tarifi yok. Kalbimin bir parçası daha dışarıda nefes alıyor artık, duyduğum sevginin, aşkın tarifi yok!

Dünyaya hoşgeldin Rüzgar!

İlk kavuşma anı...

Böyle bir öpüşüp koklaştıktan sonra Rüzgar'ı kontrollerini yapmak için götürdüler, beni de "toparlamaya" devam ettiler. Odaya geldiğimde minnak iki numaram giyinmiş paklanmış beni bekliyordu. Tabii hemen m.em.eyle kavuşturduk kendisini. Çınar'ım amniyo sıvısı yutmuş olduğu için ilk buluşmamızda emememişti. Hemşire biraz bekleyeceği yerde yavrumun midesini yıkamış ve iyice güçten düşürmüştü (yıllar geçse de ahım üstünde olacak sanırım) ve emmesi hiç düzgün olamadı büyük kuzumun. Rüzgar ise bir azimle asıldı m.em.eye, ilk seferde tuttu çok şükür. 


Rüzgar'a kavuşmak bambaşka bir duygu ve mutluluk olsa da, aklım hep Çınar'daydı gelene kadar. Kardeşini çok istedi, çok bekledi ve ben de karşılaşmalarını çok merak ettim hep! Ve kapıdan içeri girdi büyük oğlum, o anki coşkusunu anlatamam. Neyse ki videoya çektik; umarım aşağıda izleyebiliyorsunuzdur. O sevinci, o mutluluğu... yazarken gözlerim doluyor. Hala da aynı sevinç ve mutlulukla bakıyor kardeşine; ama o, ayrı bir yazı konusu olacak! "Muhteşem bir bebek" diye başladı "ben senin abinim Rüzgaaar" diye kendini tanıttı! Ah o iki kardeşi bir arada görmek... işte, dedim, herşey bu mutluluk içindi!




Ve o andan sonra taşlar yerine oturdu bende, resim tamamlandı. Hayatımızın yeni sayfası o andan sonra yazılmaya başladı. Hastanede 2 gece yattık. Ve gerçekten Acıbadem'in herşeyinden inanılmaz memnun kaldık... Temizliği, lüksü, rahatlığı bir yana, hemşirelerin ve doktorların ilgisi, yönlendirmesi ve anneyi bilgilendirmesi gerçekten çok ama çok memnuniyet vericiydi. Emzireceğim saatleri bile hemşireler kontrol edip gelip beni uyandırıyorlardı. Rüzgar uyuyup kaldığında nasıl uyandıracağımı anlattılar; her çağırdığımda gelip uyandırmaya ya da m.em.eyi tutmasına yardımcı oldular. Ayağa kalkarken, ilk yürümelerim sırasında çok destek oldular. İşin lüks tarafı ayrı; ama bu ilgi kısmı için herkese önereceğim bir hastane oldu Acıbadem.

Bununla birlikte hastanenin sunduğu imkanlar da çok hoşumuza gitti, kendimi prenses gibi hissettim. Doğumla birlikte lohusa şerbetimiz odamızdaydı. Çıkacağımız gün bir hastabakıcı gelip banyo yaptırdı ve kuaför gelip saçıma fön çekti. Sonra odaya iki kişilik lüks bir yemek geldi; anne&babaya özel! Daha sonra bir fotoğrafçı ailecek fotoğraflarımız çekti. Ufak detaylar; ama insan kendini bir güzel, bir özel hissediyor ki!


Eve geldikten sonra da hastanenin hizmetleri devam etti. Rüzgar'ın göbeği tam 10 günlükken düştü ve iki gün sonra başhemşire Ebru Hanım yıkamaya geldi. Bize bebeği yıkarken nasıl tutmamız gerektiğini, suyu nasıl azar azar dökeceğimizi, su sıcaklığını ve banyoda kötü anıları olmaması için neler yapmamız gerektiğini sakin sakin anlattı. Kilosunu ölçtü, kontrollerini yaptı. Hatta sadece Rüzgar'a değil, benim dikişlerime ve göğüslerime de baktı. Sonra da emzirme konusunda hiçkimsenin anlatmadığı kadar çok şeyi sakin sakin anlattı... Rüzgar'ın Aylin Ablası ile can kulağıyla dinledik. Emzirme kısmı da ayrı bir yazı konusu olacak, söz! 

İlk banyo...

Şimdi Rüzgar 19 günlük; az çok hayata adapte oldu gibi. İlk hafta benim dikişlerimin sızlaması ve dalgalanan hormonlarımla çok kolay geçmedi. Yeni bir yavruya anne olmaya alışmak kolay değil (bana kolay gelmedi ya da). Emzirme-uykusuzluk-adaptasyon üstü üste geldi bir süre, sonra dedim ki sağlıklı bir bebeğim var; bir süre sonra herşey rayına oturacak. Çok şükür ki, Rüzgar'a bakacak olan Aylin Abla'sı doğumla birlikte evimize gelmeye başladı. Böylece Çınar'da yaşadığım yalnızlığı ve yorgunluğu da Rüzgar'da yaşamadım... 

Biz modern, çalışan kadınların sorunu, lohusa olduğumuzu anlamamız ve dolayısıyla etrafımızdakilerin de göz ardı etmesi. Sanki sırf bebeğin ihtiyaçları varmış gibi yaklaşılması. Halbuki, özellikle de sezaryen doğumda, anne bir ameliyat geçirmiş oluyor. Kist ameliyatı olan arkadaşlarım 10 gün yatarken, ben 3. gün bebekle ortada dolaşıyordum. Sonra annem dedi ki "kızım sen daha ameliyatlısın, lohusasın, eskilerin her adetini biliyoruz da 40 gün lohusa yalnız bırakılmaz kısmını hiç dikkate almıyoruz. Sen her fırsatta dinlen, yat, bak yardım eden de var, kendine bak ki bebeğe de sonra faydan olsun". Hak verdim. Sağolsun annem her zamanki gibi yine hep çok destek oldu, olmaya da devam ediyor. Aylin'den de (onu bulmamıza vesile olan Bambino'nun annesi Benden Bizden'den de) allah razı olsun... maşallah diyeyim, tahtaya vurayım :) Yani benden yeni annelere tavsiye, en az bir 1 ay, 40 gün cengaverlik yapmayın, destek alın, dinlenin, yeyin, beslenin ki yavrunuza daha çok yararınız olsun!

Sonunu uzattım ama benim için bu doğumun önemli kısmı bu yaşadığım aydınlanma oldu sanki. Şimdi 4 kişilik bir aile olarak yaşamımıza devam ediyoruz. Ben gerçekten tamamlandığımızı hissediyorum ve süt kokulu kara kuzumla hala bebek kokan abisi kınalı kuzumun tadını çıkarıyorum!

Tshirtlerimiz ve lohusa tacım için teşekkürler Hobidich!



49 yorum:

Unknown dedi ki...

Maşallah, nazar değmesin! Her fotoğrafta maşallah maşallah diye diye, insan korkuyor bu güzel tabloya nazar değerse diye.

Böyle güzel aile tablolarına, böyle güzel yavrucuklara bayılan, hatta deliren biri olarak, ağlaya ağlaya okumuş olabilirim yazıyı. Şansı bahtı açık olsun, hep iyi insanlarla karşılaştırsın. Sevgiyle, mutluluk ve huzurla, güle güle büyütün :)

begum_kobaklar dedi ki...

Başakcım gözlerim doldu valla okurken. Allah isteyen herkese nasip etsin. Insallah ileride banada. Sana eşine ve minik yavrularına da bol saglıklı ömürler nasip etsin ins:)

kezbant dedi ki...

Çok güzel bir yazı olmuş Başak'cım :) Gözlerim dolu dolu okudum. Çok güzelsiniz hepiniz. Rüzgar'da hoşgeldi :))
Çok özendim bende doğurucam bir tane daha :)) Sağlıkla, mutlulukla, huzurla büyüsün Rüzgar :) Çok öpüyorum hepinizi..

a dedi ki...

Başak'cım burnumun direği sızladı, anılarım canlandı gözümde :) Maşallah sana ve Rüzgar oğluşa sağlık ve keyifle büyüsün. Çınar'ın iyi bir abi olacağından şüphem yok. Öperim çok sevgiler :)

larcencielblog dedi ki...

Müge'cim çok teşekkür ederim! Allah sana da vakti gelince nasip etsin inşallah, çook teşekkür ederim güzel dileklerine! Kocaman öpüyorum seni!

larcencielblog dedi ki...

Begüm'cüm, çok teşekkürler, amin!!! İnşallah sen de istediğin zaman anneliği tadarsın. Çok öpüyorum canım!

larcencielblog dedi ki...

Begüm'cüm, çok teşekkürler, amin!!! İnşallah sen de istediğin zaman anneliği tadarsın. Çok öpüyorum canım!

larcencielblog dedi ki...

Kezban'cım çok teşekkürler canım! Doğur valla, durduğun kabahat :)))) Öperim çok!!!

larcencielblog dedi ki...

Aslıhan'cım çok teşekkürler canım! Çınar ne güzel bir abi oldu hem de, inşallah neşesi hiç bozulmaz :) Çok öpüyorum seni ve Defnoş'u!

dimple dedi ki...

Basakcim her ani yasayarak okudum,aci-tatli anilarim canlandi ve duygulandim.saglikla buyusun Ruzgar ve ailenizin mutlulugunu katlasin diliyorum.heyecaninizin bir parcasi olmak ayrica guzeldi.sevgiler,opucukler

larcencielblog dedi ki...

Gamze'cim, çok teşekkür ederim güzel dileklerin için! Kurabiyelerimiz de hem şık hem de çook lezzetliydi! Kocaman öpüyorum seni ve bal kızını!!!

Unknown dedi ki...

Ahh Basakcim okurken, hele ki videoyu izlerken göz yaşlarımı tutamadım. Allah mutlulugunuzu daim etsin, bol uykulu, bol sütlü gunleriniz olsun inşallah:) Çok öpüyorum.

Ömer Tuna dedi ki...

Maşallah kuzulara ikiside sağlıkla büyüsün inşallah

mihriban mutlu dedi ki...

Masallah allah bagislasin iki kuzuyu da mutlu saglikli hayirli evlat olsunlar insallah

Unknown dedi ki...

Tebrik ederim sağlıkla mutlulukla büyütün inşallah:)Ömrü uzun şansı bol olsun minik lokumun:))Rüzgar çok şanslı bir bebek sizin gibi bir aileye ve hepsinden öte Çınar gibi muhteşem bir abiye sahip olduğu için.Bebişi ve tabii ki tatlı abisini kocaman öperim:)Sevgiler

https://perisscope.blogspot.com/ dedi ki...

Tebrik ederim, maasallahi da eksik etmeyeyim, Allah mutlulugunuzu daim etsin, sagliklarla hep guzel gunlerini gorun insallah bebeklerinizin sevgili Basak, sana da cok cok gecmis olsun, ben sezaryenin zorlugunu yasadim ne yazik ki acil sifalar diliyorum bir an eski sagligina kavusman dileyigle, sevgiler

audrey dedi ki...

Başakcım çok tatlısınız çok güzel bir ailesiniz mutluluğunuz hiç bozulmasın canım.. o minik kuzucukları da insan yemek istiyor gördükçe :-))) benmi bu blogdan haberim yoktu artık minik "adamların" maceralarını hiç kaçırmayacağım :-)) sevgiler canım..

Madam Makyaj dedi ki...

Canım arkadaşım, gözlerim dolu dolu okudum. Allah sizi hiç ayırmasın, hep mutluluklarınızı görün. Rüzgarımı, Çınarımı kokluyor, öpüyorum. Geleceğim inşallah. Seni de çok özledim. Çok çok sevgiler. (ve de kırkbir kere maşallah)

kendinin ruh doktoru dedi ki...

canım o nasıl lüksdür ya karar verdim ben de o hastanede doğurcam bana ne :) maşşalah oğuşuna. tombikim benim.En kısa sürede size uğramak ve rüzgarı mıncıklamak istiyorum :::::)

larcencielblog dedi ki...

Bahar'cım, çook teşekkürler canım!!! Darısı başınıza :) Öpüyorum çok çok!!!

larcencielblog dedi ki...

Ömer Tuna çook teşekkürler, amin...

larcencielblog dedi ki...

Mihriban'cım çook teşekkürler amin!

larcencielblog dedi ki...

Nilay çook teşekkür ederim, ne kadar güzel şeyler yazmışsın!!! Elimizden geldiğince iyi ebeveynler olmaya çalışıyoruz, inşallah başarıyoruzdur. Çok çok öpüyorum, kocaman sevgiler!

larcencielblog dedi ki...

Perisscope, çok çok teşekkür ederim. Sezaryen kolay değil cidden, ilk hafta zor geçiyor. Neyse ki şimdi iyiyim çok şükür. Kocaman sevgiler!!!

larcencielblog dedi ki...

İrem'cim, çok teşekkür ederim canım, amin! Bu blog benim diğerinden de uzun süredir var; ilk buraya yazmaya başlamıştım. Bundan sonra da devamı gelir sanırım :) Öperim çoook!!!!

larcencielblog dedi ki...

Ayşin'im, çoook teşekkür ederim canım benim!!! Bekliyoruz mıncıklamaya :) Kocaman kocaman öpüyorum!!!

larcencielblog dedi ki...

Selma'cım doğur valla! Biz çook memnun kaldık Acıbadem'den, şiddetle öneririm! Ve de bekliyoruz şekerim, ne zaman istersen! Sevgiler, öptüm çok!!!

larcencielblog dedi ki...

Selma'cım doğur valla! Biz çook memnun kaldık Acıbadem'den, şiddetle öneririm! Ve de bekliyoruz şekerim, ne zaman istersen! Sevgiler, öptüm çok!!!

Unknown dedi ki...

Maşallah, nazar değmesin. Benim de yeğenim oldu Rüzgar'dan bir gün önce :) Allah hepsini iyi insanlarla karşılaştırsın. Ayrıca miniğin son fotoğraftaki bakışına hayran oldum :P

Benden Bizden dedi ki...

Başakçım, güle güle, sağlık ve mutlulukla büyütün Rüzgar bebeği!
Hastanenin imkanları çok cazip, kuaför kısmında koptum resmen :))
Bakıcı ablanız da hayırlı olsun tekrar, uzun soluklu bir birliktelik olur umarım sizinki.
Aydınlanma yaşamana ayrıca sevindim, bugünler çabuk geçiyor gibi görünse de kötü izler bırakıp geçmesini kimse istemez tabi ki. Sen olayı çözmüşsün neyse ki :))
Keyifle, mutlulukla, sağlıkla geçsin günlerin, çok öpüyorum! :)

Unknown dedi ki...

Başaaakkk okurken nasıl gözyaşları döktüğümü bilemezsin.yanımda Çınar bir sarıldım bir ağladım :(
Canım sağlıkla huzurla mutlulukla büyüsün kuzular, maşallah size..
Bu arada hastanenin en muhteşem görülmemiş olayı kuaför ve yemekmiş :)) Sevgiler canım..

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
sey45 dedi ki...

Tü tü maşallah diye diye içim çıktı yahu..Hepiniz çoooookkk tatlısınız. Allah Rüzgar'a uzun ömür versin :))

Didem dedi ki...

okurken de videoyu izlerken de çok duygulandım, Allah bu güzel ailenize her zaman sağlık, dirlik versin inşallah :)

larcencielblog dedi ki...

Banu'cum çok teşekkür ederim; Fatma Hanım'a de yeniden teşekkürlerimi iletirsin :) İnşallah uzun soluklu olur dediğin gibi.

Hastane acayipti ya, pek lüks doğurdum bu sefer :))))

Öpüyorum çok!!!

larcencielblog dedi ki...

Sibel'cim, kıyamam ya :) Çınarlar'ımız hep yanımızda olsun, hep sarılalım böyle onlara!

Hastanenin kuaför hizmetine ben de koptum. Ya insan nasıl iyi hissediyor kendini 3 günlük gecelikli-yataklı halden sonra.

Öpüyorum seni ve yakışıklı oğlunu!!!!

larcencielblog dedi ki...

Aynur'cum çoook teşekkür ederim canım, öptüm çok!

larcencielblog dedi ki...

Pembe Yakalı, çok teşekkürler! Siz de miniğinizi sağlıkla büyütün inşallah!!! Kocaman sevgiler!

larcencielblog dedi ki...

Didem, çok teşekkürler güzel dileklerin için! Kocaman sevgiler :)

daphs dedi ki...

Canım, yeni fark ettim bu yazını. Vallahi ne diyim, bu kadar kısa sürede yazabileceğini düşünmemiştim de.

Okuduğum en güzel doğum hikayelerinden biri oldu senin ki. Bir de çocukerkil olduk diye kızıyorlar. Kimse hatırlatmıyor ki bize kendimizi. Banyo, kuaför, yemek vs... Süpermiş ya! Ben kuaför kadar yemek olayına da bayıldım! Ne güzel, ne ince düşünmüşler.. Sadece anne değiliz ki biz değil mi? Kadınız hala!! ;)

Tek tek hepiniz için çok hem de çok sevindim. Böyle içim kabara kabara okudum tüm satırları.

Huzurla Mutlulukla sağlıklı bir şekilde büyüsün kuzucuklar! Öpüyorum canım!

Unknown dedi ki...

Masallah, Hersey o kadar kusursuz ve duygu dolu gorunuyor ki. Yaziyi okurken bircok kisimda aglayacak gibi oldum. Ailenizle birlikte saglik ve mutluluk diliyorum :)

larcencielblog dedi ki...

Defne'cim, valla öyle! Sadece anne değiliz, kadınız dediğin gibi ve sağolsun Acıbadem bunun bilincindeymiş. Öyle iyi geldi ki o lüks bana! Öpüyorum seni pek çook!!!!

larcencielblog dedi ki...

İrem çook teşekkür ederim; o duyguyu aktarabilmiş olmama sevindim :) Kocaman sevgiler!

Kozmetik Bloğum dedi ki...

Okurken gozlerim doldu. Ne mutlu size Basak haanim. Allah hepimize boyle mutlu saglikli huzurlu aile nasip etsin. Hep mutlu olun insallah...

Işıl dedi ki...

38+2 günlük hamileyim su anda ve gözlerim dolu dolu okudum yazınızı. Son fotografı çok ama çok sevdim, Allah mutluluğunuzu daim etsin, hep böyle gülücüklerde bakın hayata.
Biz de Deniz kızımın kardesi Çınar bebeğimizi bekliyoruz ve bu yazıdan sonra kesinlikle Acıbadem'de doğurmaliyim dedim:) bakıcı konusunu onceden halletmiş olmanız da süper olmuş, ilk günlerde yardım/destek şart, biz hala arıyoruz, inşallah sizin gibi bir abla da ben bulabilirim, tavsiyelere açığım:)
Size bol sütlü, Rüzgar'a da bol uykulu günler dilerim.

larcencielblog dedi ki...

Nazlı Deniz, güzel dilekleriniz için çok çok teşekkürler! Kocaman sevgiler!!!

larcencielblog dedi ki...

Işıl, size de şimdien hayırlı olsu. Umarım sağlıklı, rahat bir doğum geçirirsiniz. Çınar bebecik hoşgeliyor dünyaya!

Aylin Abla'mızı biz bir arkadaşım vasıtasıyla bulduk; umarım siz de gönlünüze göre bir abla bulursunuz en kısa zamanda.

Kocaman sevgiler!!!!

Unknown dedi ki...

Ben de acibadem de dogum yapmak istiyorum hangi hocayi onerirsiniz o kadar memnun kalmissiniz ki cok ogrenmek istedim♥ cok tatli bi aileniz var bir omur mutlu olun insallah

larcencielblog dedi ki...

Asena Merhaba, benim doktorum dışarıdandı: Prof. Dr. Tevfik Sipahi. Fakat Acıbadem'de Rana Hanım'dan herkesin çok çok memnun olduğunu biliyorum. Öyle ki, bir arkadaşım kızının ikinci adını Rana koydu :) Şimdiden sağlıkla kavuşup güle güle büyütün! Sevgiler, Başak